Kenneth Tofthagen hos Ramsøy på Lillehammer, kan fortelle at de har hatt stor suksess med å tilby ulike baderomspakker av forskjellige produkter. Det gjør det lettere for forbrukeren å velge seg det badet de vil.

– Vi har gjort det enkelt for kunden å velge riktig bad på hytta

Ramsøy: Store på hyttebad på Lillehammer og Gudbrandsdalen

0
ANNONSE

Ramsøy AS på Lillehammer er store på levering av trendy og funksjonelle bad til hyttemarkedet. De operer på alle vinterdestinasjonene i umiddelbar nærhet til Lillehammer. Gjennom samarbeidet med en av Norges største leverandør av produkter til baderommet, Korsbakken Bad, har de hatt stor suksess med å levere komplette baderomspakker oppkalt etter kjente skisteder.

Ramsøy er en lokal rørleggervirksomhet som har eksistert helt siden 1908, og har Innlandets flotteste og største VVS- og baderomsbutikk. Her finner man store flotte showrom hvor man kan hente masse inspirasjon når man skal bygge eller pusse opp baderommet. Og spesielt på hyttebad har de opparbeidet seg en unik posisjon.

– Vi har sammen med Korsbakken Bad funnet gode løsninger for hyttekundene som skal ha seg bad. Utfordringen for kundene som skal bygge seg bad, eller som har kjøpt seg hytte, er å vite eller å finne frem i jungelen av alle produktene som finnes på markedet. «Hvordan skal vi finne hva som passer sammen, og hvilke produkter er best og matcher hverandre», er spørsmål vi ofte får, sier en av de sentrale personene hos Ramsøy når det gjelder bad, Kenneth Tofthagen.

Ramsøy og Korsbakken Bad har sammen laget fire baderomspakker med hver sin stil og produktmix. De følger ulike trender og har forskjellige utgangspunkt for å treffe flest mulig av forbrukerens smak og ønsker. Alle pakkene er oppkalt etter kjente skidestinasjoner i nærheten av Lillehammer, nemlig Kvitfjell, Sjusjøen, Skeikampen og Hafjell. Alle står utstilt i butikken på Lillehammer.

– Når kunden kommer inn i butikken er de ofte usikre, men samtidig har de en oppfatning av hva de synes er fint, og hva de vil ha. Men det er det å se helheten, design og hva som er funksjonelt. Det er mange ganger vanskelig å orientere seg i mangfoldet av produkter. Vår jobb som en rådgiver er å gjøre valget så enkelt som mulig for kunden, sier Tofthagen.
– Derfor har vårt konsept med baderomspakkene gjort det enklere for oss og kunden. Når kunden kommer inn i butikken, og vi kan vise alle badene mer eller mindre slik de ser ut, hva slags stil, design, farger, armatur, og møbelvalg, er det betydelig enklere for hyttekjøperne å ta et valg, uten å bruke altfor lang tid på beslutningen. Tilbakemeldingene er entydige positive.

I følge Tofthagen er det spesielt et bad eller pakke som har solgt utrolig bra.
– Kvitfjell har vært salgsvinneren fra vi lanserte dette i 2019, som består av armaturer i sort matt på både dusj og servant, i tillegg til toalettet. Møbelet er i naturfarge eik og matcher det sorte matte veldig bra. Men vi har egentlig truffet bra på alle badene, smaken er forskjellig, samt at noen som har hytte på Hafjell, vil ha Hafjell-badet av den grunn.

Mange leverandører

Ramsøy på Lillehammer legger mye jobb i at hyttekundene skal være fornøyd med både produkter, service og reklamasjoner.
– I dag finnes det mange leverandører som selger baderomspakker, men det er ikke alle som leverer hele produktspekteret som Korsbakken Bad. Deres utvalg av produkter både på armaturer, møbler, dusj, og toaletter gjør de spesielt interessante å jobbe med. Der finner vi alt på et sted, noe som gjør det enklere for våre kunder også. Samtidig er også prisbildet viktig. Det betyr at vi kan tilby kundene mye design til en fornuftig pris, sier Tofthagen.

– En god samarbeidspartner er også viktig med hensyn til oppfølging og service. Ramsøy ønsker å være ydmyke og profesjonelle ovenfor våre kunder. Kommer kunden med en reklamasjon, og noe er feil, er vi løsningsorienterte og ønsker å hjelpe kunden. De skal føle at vi er seriøse utover å bare selge badet. Oppfølgingen er like viktig i etterkant. Der er også Korsbakken Bad unike å samarbeide med. Kommer vi med et problem, eller en reklamasjon, er det alltid velvilje for at det løser vi sammen. Kommunikasjon er viktig og samspillet bidrar til at kundene alltid får den beste servicen, og kan føle stor trygghet ved å handle hos Ramsøy.

– Kunden er viktigst, det er begges hovedfokus. Det har bidratt til at vi har levert veldig mange bad til familier og hytter i vårt nedslagsfelt rundt Lillehammer og i Gudbrandsdalen generelt, sier Tofthagen hos den største baderomsleverandøren på Innlandet.

ANNONSE

Warning: A non-numeric value encountered in /home/dittbaduser/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 352