Hansgrohe lanserer et nytt konsept kalt RainTunes , der dusjing er blitt en sanselig opplevelse av vanndråper, dufter, lyd og bilder. Personlig pleie med ny digital teknologi kommer dessuten med en liten dose luksus.
Hansgrohe har i mange år vært blant de fremste innen utvikling av dusjprodukter på øverste hylle. I jakten på den perfekte dusjopplevelsen har man brukt flere år på å utvikle nye mikrodyser til dusjhoder. Målet har vært å skape nye former på vanndråper, mest mulig behagelig for huden og samtidig slik at det tilfredsstiller krav til effektiv dusjing, som f.eks. skylling av håret. Resultatet er en serie produkter med den nye strålen PowderRain.
Nye opplevelser
Fra megastore dusjpaneler med særskilte effekter, store buede dusjhoder som omslutter kroppen samt ulike dusjkonsepter for både bad og kjøkken.
Særlig omkring det nye konseptet RainFinity og RainTunes har det vært enorm interesse. Å dusje kan jo vært så mangt, men dette er noe helt nytt. Nå er dusjen blitt et hellig sted for personlig pleie av kropp og sjel, velvære og avspenning, alt etter behag. Her kommer det pulverisert vann, dufter, musikk og digital frihet til å velge hva man vil ha.
Powder Rain, som inngår i de nye dusjrommet, kan oversettes med «pulverisert vann» og er inspirert av naturens letteste regn, omtrent som yr. I dusjen får man en lett og myk, men samtidig fyldig opplevelse av vann.
Ved siden av RainFinity viser man fram en rekke nye dusjhoder, dusj for skuldre og ikke hode, samt dusjkonsepter til håndvask, naturligvis med berøringsfrihet. Innbygging av dusj er også i ferd med å bli stort, og i kombinasjon med nye materialer som gir større designfrihet, stråletyper og trådløs styring er det en rivende utvikling, med WiFi og digital frihet.