Nye hygienekrav til badet

Det vil bli økt fokus på hygiene i hjemmene

0
ANNONSE

Nye hygienekrav retter søkelyset mot innovative baderoms- og kjøkkenkonsepter

• Et økt fokus på hygiene vil endre måten bransjen arbeider på i fremtiden
• Forbrukere søker intelligente løsninger for å forbedre hygienen i hjemmet
• Privat og offentlig arkitektur må rette seg mot en helsebasert tilnærming som imøtekommer et økt hygienebehov

I fremtiden vil synet på hygiene endre seg over hele kloden. Nye og intelligente konsepter vil spille en sentral rolle i å forbedre forbrukernes helse og sikkerhet. Dette gjelder ikke bare for områder som allerede er berørt i dag, som sykehus, sykehjem osv., men også for områder som offentlige toaletter, kontorer, restauranter og jernbanestasjoner – til og med private bad og kjøkken.

“Sammen med et fokus på bærekraft, vil også fokus på helse definere måten vi bygger og designer boliger, kontorer, og andre steder hvor mennesker møtes”, sier Coen van Oostrom, grunnlegger og administrerende direktør for EDGE, et selskap som spesialiserer seg på å utvikle en ny generasjon av produkter som fokuserer på helsen til forbrukere og planeten. “Berøringsfrie produkter og taledrevet teknologi vil spille en sentral rolle i å skape hygieniske og trygge rom. Forbrukere vil ønske å minimere kontakt med overflater så mye som mulig”, legger van Oostrom til.

I likhet med Coen van Oostrom, kartlegger LIXILs merkevare GROHE hvordan forbedret design kan bidra til å takle dagens hygieneutfordringer. I dag rettes fokuset på nye hygienekrav spesielt mot sensitive områder slik som baderom og kjøkken. Mer enn noen gang før er det foretrukket å slippe å måtte berøre en kran, spesielt på offentlige toaletter.

Berøringsfrie kraner som styres av en infrarød sensor er derfor et godt alternativ for å gjøre håndvasken mer hygienisk. Ved å aktivere vannet kun ved å holde hendene under kranen, minimeres spredningen av bakterier og smitte. På kjøkkenet er kraner som kan opereres helt uten hender en perfekt løsning – for eksempel kraner som opereres via underarmen, albuen, håndleddet eller foten.

I løpet av de siste årene har GROHE utviklet et sortiment med intelligent produkter som oppfyller hygienekrav på bad og kjøkken over hele verden. “Med vårt brede utvalg av berøringsfrie produkter, har vi i GROHE løsningen på det økte behovet for hygiene i sensitive områder som kjøkken og bad.”, sier Jonas Brennwald, CEO LIXIL Water Technology EMENA, Deputy CEO Grohe AG. “For øyeblikket kan vi si at vi allerede opplever en større etterspørsel etter hygieneforbedrende produkter – fra både privat- og B2B-markedet.”

Utfordringer, men også muligheter for rørleggere

“Verden har forandret seg, og det har også behovet for å skape helsefokuserte løsninger og design”, sier Coen van Oostrom: “Mer enn før vil mennesker ha et økt fokus på hygiene på arbeidsplassen, kjøkkenet og badet for å forbedre deres egen helse og sikkerhet.

” Denne økte tilnærmingen til hygiene vil føre til nye utfordringer for designere og arkitekter, og vil også kreve mer kunnskap hos rørleggeren. Rørleggere som tidlig tilpasser seg de nye kundebehovene og som tilpasser sin portefølje, kan posisjonere seg selv som eksperter og deretter øke selskapets suksess.

ANNONSE

Warning: A non-numeric value encountered in /home/dittbaduser/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 352