Ramsøy har gradvis utviklet og utvidet lokalene de siste tre årene. – I tillegg til at vi har frigjort butikkarealer, har vi også utvidet sortimentet betraktelig. Men vi har kun tatt inn leverandører vi stoler på i forhold til kvalitet, som er enkle å forholde seg til og som er leveringsdyktig, sier en fornøyd og optimistisk Kenneth Tofthagen, salgs og markedssjef hos rørleggerforretningen på Lillehammer. Sentrale personer hos Ramsøy på Lillehammer, fra venstre Kjell Aage Finsrud, prosjektleder, Erling Moan, prosjektleder, Kenneth Tofthagen, og daglig leder i Ramsøy AS, Dag Brenden.

– Vi har Norges fineste VVS-butikk

Daglig leder Dag Brenden i Ramsøy AS, ønsker alle velkommen til Norges fineste VVS-butikk. Butikken ble i november også en del av Assemblin Innlandet AS.

0
ANNONSE

Ramsøy har vært rørlegger på Lillehammer i over 100 år. Med nesten 50 ansatte leverer bedriften alle typer rørleggertjenester til både private og profesjonelle kunder, men har et sterkt fokus på bolig- og fritidsboligmarkedet. Nærheten til hytteområder som Hafjell, Sjusjøen og Skeikampen har gjort fritidsboliger til et viktig forretningsområde.

Foto: Daglig leder Dag Brenden

Ta og føle på produktene
– Vårt formål med butikken er først og fremst å gi kundene våre en mulighet til å se, kjenne og vurdere forskjellige produkter og løsninger, sier Brenden.

Ramsøy AS – Butikk og showroom på Lillehammer

– I likhet med de fleste i dette markedet har vi en standardpakke med VVS-utstyr som blir levert i 90 prosent av prosjektene vi jobber med. Standardløsningen er absolutt bra nok, men kundene er jo forskjellige og har alle sine egne ønsker og behov. Derfor har vi bygd opp dette showrommet hvor de ikke bare kan se bilder og brosjyrer, men ta og føle på ekte, monterte produkter. Rundt 70 prosent av kundene våre gjør endringer. Det betyr at dette er en viktig del av både omsetningen og resultatet vårt. To av selgerne våre er dedikert endringsønsker og har både erfaring og stor kompetanse på dette området, fortsetter Brenden.

Mange enkeltkunder
– Vi har mange enkeltkunder i både rehab-, fritids- og boligmarkedet, og må ha noe å vise fram. Da vi startet oppussingen av showrommet i 2015, satt vi allerede på disse lokalene. Leverandørene vi valgte å profilere var mer enn villige til å være med, og løsningen slik den framstår i dag har vært en stor suksess. Det er ikke så mange som går helhjertet inn i dette markedet. Vår erfaring er imidlertid at en må rigge hele strukturen i bedriften til å ta hånd om dette markedet på en effektiv og profesjonell måte, sier Dag Brenden.

ANNONSE

Warning: A non-numeric value encountered in /home/dittbaduser/public_html/wp-content/themes/Newspaper/includes/wp_booster/td_block.php on line 352